21 Mart 2012 Çarşamba

Britannica neden zamanının ötesinde bir yayın?

14 Mart'ta yapılan açıklamaya göre Encyclopædia Britannica artık basılı değil sadece dijital olarak hizmet verecek. Ancak birçok evde 22 ciltlik versiyonu bulunan ve internetin nimetleriyle giderek daha az kapağı açılan bu 244 yıllık efsane (1768) teknolojiye yenilmiş değil. Hatta uzmanlara göre teknoloji çağında en iyi pozisyon alan şirketlerden biri.

Neden dijital?

Cevap aslında çok basit. Ansiklopedinin yazılı versiyonu şirket gelirlerinin sadece %1'ini oluşturuyor. İnternet ve özellikle mobil alandaki gelişmeler insanları bilgiye en kısa yoldan ulaşmaya alıştırdı. Bu da evde ansiklopedi karıştırmak yerine, kitaplığın yanında olsak bile elimizin kitaplara değil, akıllı telefonlarımıza gitmesine neden oluyor.

Ayrıca insanlar elektronik kitaplara giderek alışıyor ve tabletlerdeki görsel, duyusal gelişmeler benzersiz deneyimler sunuyor. Bu konuda güzel bir Cüneyt Özdemir yazısı okumak isterseniz buyursunlar...


Ansiklopedinin yıllık 70 dolar olan dijital üyeliği ise gelirlerin %14'ünü temsil ediyor. Aylık 2 dolarlık iPhone uygulaması da gelirler arasında yerini alıyor. Ancak asıl para online eğitim kaleminden geliyor.

Britannica'nın zamana nasıl uyum sağladığını, çeyrek binyıldan sonra nasıl sarsılmadan ayakta kaldığını şuradan görebilirsiniz;

1981'de ilk dijital versiyon yayınlandı.
1989'da multimedya desteğiyle CD olarak satışa sunuldu.
1994'te internetten Britannica Ansiklopedisi'ne ulaşmak mümkündü.
2000'de Palm7 için ilk mobil üretildi.
2006'da şirket gelirlerinin %50'si dijital ürünlerden elde ediliyordu.

Unutmayın, açıklamaya göre son baskıdan sadece 4000 adet var ve koleksiyoncular tarafından satın alınmayı bekliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder