18 Ocak 2011 Salı

Motovale için iş geliştirme fikirleri (2. kısım)

Motovalenin ne olduğunu şurada, Motovale'nin parlak geleceğini şekillendirmek için aklıma gelen fikirlerimin ilk bölümünü ise şurada anlatmıştım. Şimdi bu fikirlere yenilerini ekliyorum.

Motovale için üniversiteler de hiç çekinilmeden girilecek mecralar arasında. Geliri ve dolayısıyla kendine ait arabası olma ihtimali fazla olduğundan ilk hedef özel üniversite öğrencileri olmalı. Bu üniversitelerin doğa ve hobi kulüpleri hedeflenmeli.

Tabii Facebook'un etkin olarak kullanılması da şart. Üniversite gruplarının tümüne ulaşmak, şehir efsanesi şeklinde, 'çaktırmadan' büyümek ancak bu şekilde olabilir. Üniversite öğrencilerine özel indirimler kısa vadede müşteri sayısını artıracaktır.

İnternette bence göz ardı edilen büyük bir grup anneler. Sadece hamilelik sürecindeki kadınlara (20-35 yaş) yönelik çalışmalara önem veriliyor. Halbuki UZMANTV deneyimimden çok net anladığım şu ki her kadın internete ilgi duyuyor.

Çalışan kadınlar zaten internet kullanımına aşina ve ihtiyaçları doğrultusunda hareket edebiliyor. Evdeki kadın ise zaman problemi olmadığından interneti öğrenme süresini de kısaltıyor. Motovale bu anneleri hedefleyen beklenmedik kampanyalarla ismini duyurabilir.

Hepimiz gençlik çağında 'aman oğlum dikkat et, aman kızım parasını ben vereyim taksiyle dön' gibi tamamen ebeveyn içgüdüsünden ortaya çıkmış önerileri duyduk.

Motovale işte bu noktada son derece güvenilir imajıyla ortaya çıkmalı. İsim bilinirliği arttığı zaman niş sitelerde yer alarak -ki bunlar hobi ve ev işleri kategorilerinde olabilir, doğru bir strateji oluşturabilirler.

Bitmedi. Motovale fikirlerim sürüyor.

Fotoğraf: Kıvanç Denizelli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder